tirsdag 6. november 2012

ILLUSTRASJON AV BARNEBOK


I denne perioden har vi arbeidet med å lage en illustrasjon til en selvvalgt barnebok. Jeg valgte boka "Albert har mange fjes". Vi skulle lage en forside med bokas tittel som en del av bildet, og en side inni boka med tilhørende tekst. Her er tegningene mine:

forside


tekst og bilde fra boka




































Mitt utgangspunkt var å tegne Albert. Bokstavene på forsida laget jeg ved at jeg først klipte ut bokstavene i hard papp og tegnet rundt de, før jeg malte innenfor linjene. På den måten fikk jeg brukt flere teknikker. I tillegg til illustrasjonene skulle vi velge et mål fra læreplanen. Som bildene viser, jeg valgte å "utarbeide layout for ulike formål".


Utstyr: papp, ark, fargeblyanter, maling, tusj og pensel.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar